Actuele wachttijden

Gegevens bijgewerkt op 30 mei 2024

Voor de gemiddelde wachttijden tussen aanmelding en het eerste (intake) gesprek (ambulante hulpvormen)  of plaatsing (24 uurs hulp en deeltijd), klik op actuele wachttijden.

Zo snel mogelijk hulp!

Natuurlijk willen we jou zo snel mogelijk helpen bij klachten of problemen. Met een behandeling die past bij je hulpvraag. Hoe eerder een behandeling start, hoe beter. Maar er is vaak niet direct plek. Wij doen er alles aan om de wachttijd zo kort mogelijk te houden*, maar helaas loopt de wachtduur om meerdere redenen op. We zijn daarom genoodzaakt om moeilijke keuzes te maken, waarbij we de ene hulpvraag boven de andere moeten stellen. Uiteraard betreuren we dit zeer! We maken hierbij een zorgvuldige afweging ten aanzien van je klachten, je hulpvraag en de ernst van de situatie.

* De oplopende wachttijden in de jeugdhulp zijn een landelijk probleem. Helaas zijn er geen snelle en makkelijke oplossingen om de wachttijden op te lossen. Binnen de regio Zuid-Kennemerland en IJmond zijn we vanuit Sparq samen met de andere drie consortia (samenwerkingsverbanden) in gesprek met de gemeente over de toenemende complexe problematiek en oplopende wachtlijsten. Met ondersteuning van een landelijk gespecialiseerd team Aanpak Wachttijden werken we samen aan een aanpak voor de kortere en langere termijn.

De genoemde wachttijden zijn altijd onder voorbehoud en worden maandelijks bijgewerkt. 

 

 

Zoekwoorden: wacht, wachten, wachtlijst, wachtlijsten, wachttijd, wachttijden, wacht lijst, wacht lijsten, wacht tijd, wacht tijden