Bij klachten

Direct naar Protocol klachtenregeling

Wij willen graag dat onze cliënten tevreden zijn

Kenter Jeugdhulp en haar medewerkers streven naar hulpverlening waar cliënten tevreden over zijn. Daar doen we het immers voor! We realiseren ons echter ook dat er situaties kunnen ontstaan waarin cliënten niet tevreden zijn en dat kenbaar willen maken.

Ontevredenheid

Bij het ervaren van onvrede, is het in eerste instantie het prettigst als cliënt samen met de betrokken medewerker probeert de onvrede te bespreken om tot een oplossing te komen. Vaak lukt dat, maar soms lukt dat niet. In dat laatste geval kan de cliënt contact opnemen met de klachtenfunctionaris die streeft naar het vinden van een oplossing bijvoorbeeld door bemiddeling.
Uiteraard wordt de cliënt ook in de gelegenheid gesteld een klacht in te dienen. Kenter beschikt naast de klachtenfunctionaris over een onafhankelijke klachtencommissie en een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Kenter ondersteunt een cliënt die een klacht wil indienen optimaal.

Een zorgvuldige afhandeling van klachten

Cliënten mogen ervan uitgaan dat er zorgvuldig met hun klacht en privacy om wordt gegaan. Alle klachten worden geregistreerd en er worden maatregelen genomen om herhaling te voorkomen. Daardoor kan de afhandeling van een klacht resulteren in een betere kwaliteit van hulpverlening. Cliënten hoeven nooit bang te zijn dat het indienen van een klacht leidt tot een mindere hulpverlening. We doen er alles aan om het onderlinge vertrouwen tussen cliënt en medewerker(s) van Kenter in stand te houden of te herstellen.

Open voor elke vorm van commentaar

Kenter Jeugdhulp wil graag dat cliënten zich vrij voelen om hun ideeën, tips, signalen, onvrede of klachten met medewerkers te bespreken. Daarom staan medewerkers van Kenter open voor elke vorm van commentaar.

Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg

Kenter Jeugdhulp werkt samen met het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ). Het AKJ is een onafhankelijke, landelijke organisatie bij wie de belangen van cliënten in de jeugdzorg voorop staan. Voor meer informatie over het AKJ: klik hier

Uitgebreide klachtenregeling

In ons Protocol klachtenregeling voor cliënten Kenter leest u onze uitgebreide klachtenregeling.
Voor meer informatie of vragen kunt u contact opnemen met onze klachtenfunctionaris. Deze is bereikbaar via het centrale nummer: 023-5202500 of via email: klachtenfunctionaris@kenterjeugdhulp.nl

Zoekwoorden: Klacht, klachten, klachtenregeling, klachten regeling, klachtregeling, klacht regeling, regeling bij klachten, klachten protocol, klachtenprotocol, klacht protocol, klachtprotocol